tirsdag 29. april 2008

Slik kan min dag også være

I dag gikk turen til Oslo.Ikke noen fornøyelsestur,men litt hygge legges inn.Turen gikk til
NIMI der jeg var til behandling hos min alltid positive og hyggelige kiropraktor.Her ble det så en vanlig sjekk av ryggens tilstand.Ned på benken...med baken i været.Så klemming her og der,ja,på ryggen altså:)Noe stivt her og der."Trekk pusten,hold pusten" og så kommer første "knækk" og et par til før han drar meg i anklene og tøyer meg i lengderetning.Over på høyre side,helt ut på
kanten....detter jeg ned denne gangen tro?Neida,han har kontroll.(Ser foran meg hvordan det ville være hvis jeg dupma i gulvet der...eller om stakkaren klarte å redde meg.Det går så bra så!
"Knækk"..over på andre siden og samme prosedyre der.
Så sjekkes "musearmen" og den er jo bra denne gangen. Hiver på meg genser og vi går bort i gangen og forsvinner inn i et avlukke.Nok en gang på benken,med baken i været og en pute under magen ca.Ned med litt av buksene for nå kommer han med nålene sine-akupunktur.
Det settes i en rekke nåler...og så blir jeg omtenksomt pakket inn i et godt og varmt pledd.
"Nå kan du ligge å kose deg litt"sier han og forsvinner.Der ligger jeg og prøver å slappe av.
Det går bra.....for det er slett ikke første gangen jeg ligger der.Slapper av og sovner nesten.
Langt om lenge kommer min kiropraktor Ivar tilbake,og nålene nappes lett ut.
"Ha det bra da du,ser deg om noen uker".
Jeg tusler ut,ganske så mør både her og der.
Vel ute går turen langs Ullevaal Stadion og til Baker Hansen.Der smyger vi oss ned mellom trange bord,men kan så innta en hyggelig lunsj,med alltid hyggelig betjening! (det var reklamen)

Ja,så går turen hjemover.En varm vårdag med grønne trær i Oslo er over.
Både til nytte og glede kan jeg vel si.

1 kommentar:

Gudveig HN sa...

Fin beskrivelse av en "vanlig" dag med behandling....syns nesten jeg er tilbake på benken igjen...og nålene....
God bedring! Håper det hjelper.