torsdag 13. november 2008

En novemberdag.

Idag var det ganske kaldt her.Frost i natt...uten tvil.Jeg fikk gått meg en liten tur mens sola ennå varmet.En liten prat fikk jeg også på min lille tur.

Eivind dro til skogs for å se etter sauer.Vi har mistet for mange i år.Ulver og gauper har nok vært på ferde. Ikke særlig gøy. Det blir nok siste vinteren sauene fores her. Så må det være slutt.Kan ikke sende lam vi har sett bli født og kanskje hjulpet til verden ut i skogen for at rovdyrene skal ta dem.

Ja,så er en lang epoke her på gården snart over. Jeg er glad for alle de fine,gode opplevelsene jeg har hatt.Minner om små,orginale lam,tålmodige mødre.Ikke minst hvordan svigerfar lærte og viste meg hvordan jeg skulle hjelpe et lam til verden.

Men vemodig er det,ikke tvil om det.

Ingen kommentarer: